Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Radomsko: Nie będzie przejścia pod peronem stacji kolejowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Radomsko: Nie będzie przejścia pod peronem stacji kolejowej
fot. Kris1973, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgPeron w Radomsku od strony północnej
Podróżujący do Radomska będą wciąż musieli korzystać z wyjścia do miasta w poziomie szyn. PKP PLK nie zamierzają bowiem budować tunelu, który ułatwiłby dojście. Twierdzą, że aktualne rozwiązanie spełnia standardy bezpieczeństwa.

Stacja kolejowa w leżącym na południu województwa łódzkiego Radomsku jest stosunkowo niewielka. Podróżni korzystają tu z tylko jednego peronu z dwiema krawędziami. Co do zasady po jednej stronie platformy zatrzymują się pociągi jadące w kierunku Częstochowy, po drugiej – w stronę Koluszek i Łodzi.

Miasto apelowało o budowę już lata temu

Jedyna droga dojścia na peron prowadzi przez przejście w poziomie szyn. Dawna kładka nad torami od wielu lat nie istnieje. Pojawiają się więc głosy o potrzebie budowy przejścia podziemnego, które miałoby zwiększyć komfort i bezpieczeństwo podróżnych. O jego stworzenie lokalne władze apelowały już w 2012 r.

Wszystko wskazuje jednak na to, że tunel nie powstanie. – Aktualnie w ramach planowanych zadań inwestycyjnych na linii kolejowej nr 1 nie przewidujemy budowy przejścia podziemnego na stacji Radomsko – mówi bowiem Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodajmy, że w ostatnich latach stacja ta przeszła już modernizację.

Labirynt ma chronić przed nieostrożnością

– Obecne dojście do peronu w poziomie szyn jest wyposażone w labirynty zapewniające bezpieczeństwo pasażerów – stwierdza nasz rozmówca. Mówi też, że przejście jest stale monitorowane. Spółka ma zaś zawsze dążyć do poprawy bezpieczeństwa ruchu i podróżnych, a decyzje w konkretnych przypadkach podejmować na podstawie szczegółowych analiz, w tym finansowych.

Stacja Radomsko leży na historycznej Drodze Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej i na współczesnej linii nr 1. Zatrzymują się tu pociągi regionalne ŁKA i Polregio do Łodzi i Częstochowy, a także kursy dalekobieżne PKP Intercity. Przy dworcu kolejowym funkcjonuje też niewielki węzeł autobusowy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wyborski (PKP PLK): Trakcja musi być samodzielna, prywatyzacja niewykluczona

Prawo & Finanse

Inwestycja PKP PLK w Katowicach a komunikacja miejska

Komunikacja

Wyborski (PKP PLK): Staramy się traktować rynek po partnersku

Komunikacja

PKP PLK: Tak przyspieszą pociągi w 2024 i 2030 roku!

Mobilność

Zobacz również:

Wyborski (PKP PLK): Trakcja musi być samodzielna, prywatyzacja niewykluczona

Prawo & Finanse

Inwestycja PKP PLK w Katowicach a komunikacja miejska

Komunikacja

Wyborski (PKP PLK): Staramy się traktować rynek po partnersku

Komunikacja

PKP PLK: Tak przyspieszą pociągi w 2024 i 2030 roku!

Mobilność

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5